Bedőlt a Netflix nézettsége, így kénytelen visszaadni a hirdetők pénzét
2022.12.17. 12:10
Annak ellenére, hogy a Netflix még csak a múlt hónapban mutatta be az új, olcsóbb, de reklámmal ellátott csomagját, máris bajba került, ugyanis a hírek szerint nem nézik elegen a baloldali streamingszolgáltatót. Állítólag ezáltal olyan kínos helyzetbe került, hogy vissza kellett adnia a hirdetők pénzét.
A Netflix a reklámbevételek segítségével szerette volna összeszedni magát, ugyanis a streamer két egymást követő negyedévben is példátlanul sok előfizetőt veszített, ráadásul még a részvényei értéke is több mint 50 százalékkal esett.
Csütörtökön a Digiday arról számolt be, hogy a Netflix nem teljesítette a hirdetők számára elvárt nézettségi garanciákat, egyes esetekben a szolgáltató a várt nézettségnek csak a 80 százalékát hozta, így kénytelenek visszaadni a hirdetőknek a befektetett pénzt.
Nem tudnak teljesíteni. Így szó szerint visszaadják a pénzt.”
– mondta az egyik ügynökség vezetője.
Netflix is falling short of ad-supported viewership guarantees made to advertisers and allowing advertisers to take their money back for ads that have yet to run, according to five agency executives.
Story by @petersontee. https://t.co/pi8YQle5GX
— Digiday (@Digiday) December 15, 2022
A cég vezetői abban reménykedtek, hogy az új bevételi forrás meggyőzi a Wall Streetet, hogy ne fordítson olyan nagy figyelmet az előfizetői számokra: a Netflix az elmúlt fél évben több mint 1 millió előfizetőt veszített.
Ennek következtében a streamer világszerte több száz alkalmazottat bocsátott el.