Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Tudományos áttörés: már nem sci-fi többé a földi légkörben is mûködõ plazma sugárhajtómû

Vincze Viktor Attila

2017.05.25. 22:58

A plazma sugárhajtómû-technológia egyik legfontosabb tudományos áttörését érte el a Berlini Egyetem kutatócsoportja. A New Scientist közlése szerint hamarosan forradalmasítani fogja a repülés és ûrrepülés technikáját a német kutatók fejlesztése, amely megnyitja az utat a plazma-sugárhajtású motorok levegõn való mûködtetése elõtt. A plazma hajtómûveket eddig csak vákuumban, tehát az ûrben lehetett mûködtetni.

A New Scientist beszámolója szerint hamarosan elfelejthetjük a mostani elavult hajtóműveket, ha repülésről lesz szó, mivel egy tudományos kutatási áttörés következtében megnyílt az út a csak elektromosságot használva működő plazmahajtóművek előtt.

Berkant Göksel, a Berlini Műszaki Egyetem kutatójának bejelentése szerint az általa vezetett német kutatócsapat sikeresen befejezte a tesztelését azoknak a saját fejlesztésű, új plazmamotoroknak, amelyek a repülőgépeket a földfelszínről 30-50 kilométeres, vagy akár azon túli magasságig is képesek felemelni.

Göksel a New Scientist számára nyilatkozva elmondta, hogy az eddigi ilyen irányú kutatások, főként arra koncentráltak, hogy az űr vákuumában hogyan lehet mozgatni kisebb űreszközöket plazma sugárhajtóművek segítségével.

Azonban a berlini kutatásnak már a kezdetektől az átlagos földi légköri viszonyok között is alkalmazható plazma sugárhajtású motorok kifejlesztése volt a célja.

A földi légköri viszonyok között is használható plazmameghajtást a belső MPC gerjesztéshez igénybe vett átmeneti, légköri nanoszekundumos impulzus kisülések alkalmazása tette lehetővé.

Mi voltunk képesek elsőként a földfelszínen is működőképes, nagy sebességű és erejű plazmahajtóműveket létrehozni. Ezek a plazmahajtóművek képesek akár a 20 kilométer/szekundumos sebesség elérésére is"

— mondta el a kutatás vezetője, hozzátéve, hogy a kutatási projekt következő mérföldköve már a plazmahajtómű gyakorlati repülési tesztje lesz.

A kutatócsoport a tervek szerint hamarosan be kell, hogy fejezze annak a kis méretű, mobil energiafejlesztő generátornak a kifejlesztését, amely jelenleg még hiányzik ahhoz, hogy  a b-Ionic Airfish elnevezésű, saját tervezésű légi jármű már teljeskörűen képes legyen az önálló működésre a következő repülési tesztjén.

2005-ben a b-Ionic Airfish volt a világ első plazma motoros meghajtású léghajója.

A plazma létrehozásához és fenntartásához szükséges nagy mennyiségű villamosenergia biztosítása az utolsó jelentősebb akadály a projekt során. Ha ezt sikerül majd megoldani,  akkor történelmi jelentőségű lehetőség nyílik meg a plazmahajtóművek hétköznapi használatra történő alkalmazására a repülésben és űrhajózásban.

A plazmahajtóművek működéséhez jelenleg még komolynak számító, és a repülőkre szerelhetőség tekintetében túl sok helyet igénylő, villamosenergia fejlesztő kapacitásra van szükség – ismertette a problémát a Technion — Israel Institute of Technology kutatója, Dan Lev a New Scientistnek nyilatkozva.

A berlini kutatócsoport most abban bízik, hogy a napelemek használata, illetve az elektromos teljesítmény vezeték nélküli kapcsolatokon keresztül történő motorokhoz juttatása révén rövid időn belül megoldható lesz ez az energiaellátással összefüggő probléma is.

Ezek alapján — remélhetőleg a már egyáltalán nem távoli jövőben — mindennapos látvány lesz majd a Föld felszínére érkező és onnan induló plazmameghajtású űrhajók repülése. 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

További jogi garanciák szükségesek a gyermekek védelmében

Család- és gyermekjogi, a társadalmi tanításokért felelősséget érző szervezetek szerint további jogi garanciák beépítése szükséges annak érdekében, hogy megvédhessék a gyermekeket az őket veszélyeztető jelenségektől.

New Yorkban egy tollvonással elintézték a magyar panaszt

New Yorkban egy tollvonással elintézték a magyar panaszt

Összekeverte a szezont a fazonnal hazánkkal kapcsolatban Linda Thomas-Greenfield, az Egyesült Államok ENSZ-nagykövete. A múlt hét végén New Yorkban az antiszemitizmus elleni globális erőfeszítésekről tartottak ülést. Ezen szólalt fel az amerikai diplomata, és beszédében egy svédországi antiszemita incidenst egyszerűen Budapestre helyezett át, és hiába tiltakozott a magyar delegáció és a külképviselet, csak annyira tellett a házigazdáktól, hogy elismerték a hibát, de nem adtak ki semmiféle bocsánatkérő nyilatkozatot.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére