Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo
 

Mennyiért adnád el a személyes adataidat?

888.hu

2015.10.17. 09:07

Legyünk õszinték magunkhoz: soha senki nem olvassa el a harminc oldalas adatvédelmi tájékoztatókat. Ha már úgyis mindenki visszaél személyes adatainkkal, akár pénzt is láthatnánk belõle. A jó hír, hogy hamarosan kezünkbe vehetjük az irányítást.

Két brit cégnek köszönhetően egy lépéssel közelebb kerültünk a lehetőséghez, hogy egyénileg eladjuk saját személyes adatainkat - közvetlenül a hirdetőknek.

A CitizenMe startup a Cambride és a Shefield egyetemekkel együttműködésben olyan appet fejleszt, amin keresztül a felhasználók személyes profiljukért cserébe különféle kedvezményeket vehetnek igénybe a résztvevő cégektől. Eddig egy brit bank, egy elektronikai cég és egy online filmterjesztő cég jelezte, hogy szívesen csatlakozna.

A digi.me jelenleg digitális tárhelyet biztosít 350 ezer felhasználónak 150 országból. A már meglevő alkalmazáson belül olyan új funkció elindítását tervezik, ami lehetővé tenné, hogy a cégek közvetlenül a felhasználóiktól megvásárolhassák személyes adataikat. A szolgáltatást jövő év közepén indítanák el. Julian Ranger, a digi.me alapítója és elnöke azt mondta: "Ez lehetővé teszi majd, hogy azzal osszuk meg adatainkat, akivel mi akarjuk - és még pénzt is csináljunk belőle, sok más dolog mellett."

Havi tízezerért önként odaadnánk, amit egyébként is meg szoktunk adni

Egy kormányzati támogatású kezdeményezés, a digitális kereskedelmet támogató Digital Catapult becslései szerint jövőre kb 15 milliárd fontos piacról beszélhetünk. Egy nemrég megjelent riport szerint a megkérdezettek 70 százaléka havi 15-30 font (6-12 ezer forint) közötti értéket tulajdonít adatainak.

John Deakin, a CitizenMe alapítója szerint az emberek jelenleg nem kapják meg, ami az adataikért járna, mert nincsenek normális piaci viszonyok. "Olyan, mint amikor az ember vesz egy használt autót és mondanak neki egy árat. Minden olyan piac, ahol az egyik fél diktálja az árat, egész egyszerűen egy kell-vagy-nem típusú helyzet alakul ki."

A fejlemények átrendezhetik az erőegyensúlyt a fogyasztók és az olyan gyűjtögető életmódot folytató vállaltok között, mint például a netes keresőmotorok. Az 1995-ben indult Tesco Klubkártya program egyike a legnagyobb brit adatbázisoknak, 16 millió kártyatulajdonossal, akik csatlakozáskor hozzájárultak címük és telefonszámuk felhasználáshoz. A bizalom viszont itt is kulcstényező, a vásárlók ugyanis csak a nagynevű vállalatoknak lennének hajlandóak eladni adataikat - nem mintha a nagyok korrektebben bánnának vele...

(Financial Times)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

 
MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére