Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Annyira tömegközlekedés-ellenes a fõváros, hogy gyorsabb lett a fonódó

Pörge Béla

2017.05.25. 10:58

Sajnos a villamosok nem úgy mûködnek, ahogy azt Juhász Péterék elképzelik, így az általuk Tarlós-sávnak elnevezett intézkedésnek hála a budai fonódó villamosok megbízhatóbbak lettek az északi szakaszukon.

Április végén a függetlenobjektív sajtóban nagy vihart kavart, hogy az Árpád fejedelem útján megszüntették a buszsávot egy rövid szakaszon. Juhász Péter, az Együtt nevű mikropárt tótumfaktuma el is ment a Komjádi uszoda elé, hogy összefirkálja az utat.

Ahogyan az lenni szokott, az átállás nem ment könnyedén, így május első hetében tényleg romlott a helyzet a korábbihoz képest, erről az Index meg is írta szenzációhajhász cikkét. Igaz, a villamosok már ekkor is jobban haladtak, de ez nem érdekelt senkit. Később aztán valamiért nem lehetett hallani semmit a témáról.

Na vajon miért?

Mert minden rendben működik, a Frankel Leó úton nincs dugó, az Árpád fejedelem útján is enyhültek a torlódások, igaz, a Margit híd közvetlen közelében nem lett jobb a helyzet, de ettől az intézkedéstől nem is lehetett. A legtöbbet a villamossal utazók nyertek, pedig a függetlenobjektív sajtó szerint Tarlós István nem szereti a kötöttpályás közlekedést.

De nézzük meg adatokkal, hogy mi történt. Én naponta használom a fonódó villamosokat, így hamar feltűnt, hogy a Frankel Leó után nem akadályozzák torlódó autók a villamos haladását. Magam is megdöbbentem azon, hogy napokon keresztül pontosan érkezett a villamoson a Batthyány térre, reggel is, délelőtt is.

Persze ettől még teljes mellszélességgel támogatom, hogy tiltsák ki az autókat a Zsigmond tér és az Üstökös utca közötti szakaszról, bár így, hogy nem tartják fel a dugóban álló autók a villamost, már nem jut ez eszembe minden egyes nap.

A Futár adatbázisában néhány napra visszamenőleg lehet böngészni a menetrendi adatokban. Megnéztem hát, hogy csak nekem van-e szerencsém mindennap a 19-es és a 41-es villamossal, vagy tényleg nincs dugó a Frankel Leó úton.

A villamosoknál a reggel 7 és 9 óra közötti időszak a legkritikusabb, a buszoknál emellett megnéztem a délutáni csúcsot is.

A fonódónál feltűnt, hogy az óbudai végállomás szűkössége elég sok problémát okoz, ezt persze utasként is láttam, de az adatok megerősítették a benyomásaimat. Volt olyan, hogy 3-4 perc késéssel indult el a villamos már a Bécsi úti végállomástól is. A Nagyszombat utca és a Kolosy tér közötti szakasz ugyan sokat javult a fonódó beindítása óta, de így is neuralgikus pont még, 2-3 perc késést gyakran szednek össze ott a villamosok. A lényeg viszont nem ez volt, hanem a Zsigmond tér és a Margit híd közötti szakasz.

Olyan járatot nem láttam, ami másfél percnél több késést szedett volna össze ezen a részen, olyan viszont többször is előfordult, hogy a korábbi késést itt dolgozta le a villamos.

A buszoknál kevésbé rózsás a helyzet, bár ezen a részen nem növekedett a késésük, viszont csúcsidőben nem ritka, hogy 5-8 perces késéssel érkeznek meg a buszok a Zsigmond térre. Odáig korábban sem volt buszsáv, onnan igen. Onnan tovább a Margit hídig zömmel menetrend szerint mentek tovább a buszok, esetleg 1-2 perccel még növekedett is a késésük a Margit hídig.

A konklúzió tehát az, hogy a buszsáv megszűnésével a buszok helyzete nem lett rosszabb, igaz, nem is javult. A villamosok viszont megbízhatóbbak lettek ezen a szakaszon.

Ilyen lenne egy tömegközlekedés elleni intézkedés?

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére