Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Keszthelyi Vivien: "Nem vagyok egy agresszív sofõr"

Bokor Gábor

2018.07.23. 13:20

Interjú az Audi tehetséggondozó akadémiájának még mindig csak 17 éves növendékével, Keszthelyi Viviennel, Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzõjével, aki jelenleg az Audi Sport R8 LMS Cup sorozatban versenyez és rendre maga mögé utasítja a férfiakat.

Örülnék, ha több lány meg tudná mutatni, hogy ők is képesek ilyen eredményeket elérni a motorsportban."

888.hu: A futamokon jelenleg egy ötszáz lóerős Audi R8-ast vezetsz. Milyen átülni abból egy sima autóba a közúti forgalomban?

Keszthelyi Vivien: Teljesen más. Ha az utcán közlekedem, akkor ott egészen másképp vezetek. Nem vagyok egy agresszív sofőr, nincs bennem inger arra, hogy mindenkivel leálljak versenyezni. Egyedül az bosszant, ha valaki a belső sávban megy az autópályán és közben telefonozik.

888.hu: Először egy 150 lóerős Suzukival kezdtél versenyezni. Milyen érzés volt 13 évesen beülni egy versenyautóba?

Keszthelyi Vivien: Nem volt egyszerű, ezek nem olyanok, mint az utcai autók. Teljesen más a motorvezérlő elektronika, a kuplung és a váltó, nem volt nehéz hozzászokni, de kellett egy kis idő, mire rutint szereztem.

888.hu: Milyen volt az első versenyed?

Keszthelyi Vivien: Hatalmas élmény volt. Nem sokkal az első tesztek után sikeresen megegyezett az akkori csapatom a Suzuki-kupa promóterével, és már rajthoz is álltam. Először 2013 végén több, kisebb magyar bajnokságon, ahol dobogós helyezéseket értem el, majd 2014-ben a nemzetközi felnőtt mezőnyben is hasonlóan folytatódott, legelső futamomon is rögtön dobogóra állhattam, harmadik lettem, azonban nagyon fiatal voltam még akkor, nem is nagyon tudtam feldolgozni az eredményt. 

888.hu: Mit javasolsz azoknak, akiknek az az álmuk, hogy autóversenyzők legyenek?

Keszthelyi Vivien: Sokan mondják, hogy szimulátorozzanak, nem rossz az, de valós tapasztalatot nem lehet vele szerezni. Aki tényleg úgy dönt, hogy mindent hajlandó feláldozni a versenyzés érdekében, azoknak a Suzuki-kupák Magyarországon rengeteg lehetőséget kínálnak. A jövőbeni versenyzők számára az egy kiváló ugródeszka, 13 éves kortól bele lehet ülni az autóikba, érdemes felkeresni  a csapatokat. Aki pedig formaautóval akar versenyezni, annak a gokartot javaslom elsősorban. 

888.hu: Mennyire ismered a jelenlegi autódat, segítesz szerelni a kollégáidnak, vagy a te feladatod kizárólag az, hogy beülj és nyomd a gázt? 

Keszthelyi Vivien: Tudtam, ha jó eredményeket akarok elérni, akkor meg kell ismernem a gépet. Már korán elkezdtem tanulni azt, hogy milyen alkatrészekből áll össze egy ilyen jármű, hogyan néz ki a motor, milyen elemei vannak. A korábbi szériában Suzukival versenyezve, már azt az autót is nagyon megismertem, azonban mióta az Audi megkeresett és náluk versenyzem, többet foglalkozom a technikai megoldásokkal, hogy mindent megtudjak a versenygépekről. 

888.hu: Mennyivel másabb most rajthoz állni, mint a korábbi Audi TT-s futamokon és a Suzuki-kupában?

Keszthelyi Vivien: Jóval erősebb az autó, egy ötszáz lóerős, hátsókerék-meghajtású gépről beszélünk. Teljesen másképpen kell vezetni, mint az elsőkerék-meghajtású autókat. A rajt is egy úgynevezett gördülő rajt, ellentétben az előző szériáktól. Azonban egyvalamiben sokkal nehezebb: ebben a sorozatban sem használhatunk rádiót, ezért is fontos, hogy mindent tudjak a gépről menet közben, kiállást követően pontos információkat tudják adni a szerelőknek, mi baja lehet az autónak az edzéseken, időmérőn, esetleg futamon, hogy a következő lehetőségnél már más beállítást, guminyomást használhassunk. 

888.hu: Már 17 évesen kimondható, hogy lassan a túraautózás csúcsán vagy. Ennél már nem nagyon van feljebb, a GT3, a DTM, esetleg hosszú távú megbízhatósági versenysorozat szerepel. Hogy látod, oda mikor fogsz bekerülni? 

Keszthelyi Vivien: Most akarnak komoly változtatásokat végrehajtani a DTM-ben, új gyártókat, erősebb motorokat szeretnének bevezetni, úgyhogy most egy kicsit bizonytalan a helyzet, ezért nem tudom, hogyan dönt az Audi, azonban az álmom továbbra is a túraautó-bajnokságok csúcsa, a DTM. 

888.hu: Nem sajnálod azt, hogy az autóversenyzői karriered miatt kimaradtál olyan eseményekből, ami egy átlagos diákkal megtörténik? 

Keszthelyi Vivien: Nem szeretnék senkit megbántani, de mindenkinek van egy életcélja, az enyém az volt, hogy autóversenyző legyek és ennek mindent alárendelek, ezért mindent megteszek és bármi másról lemondok. A közösségi oldalakon azt látom, hogy a jelenlegi fiatalság csak a mának él, buliból buliba járnak. Én hosszú távra tervezek, ez természetesen áldozatokkal jár.

888.hu: A mezőnyben te vagy az egyedüli nő, hogyan tudod ezt kezelni? 

Keszthelyi Vivien: Erősebbé tesz az, hogy én képviselhetem a női nemet a mezőnyben, de természetesen örülnék, ha több lány meg tudná mutatni, hogy ők is képesek ilyen eredményeket elérni a motorsportban. 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére