Újabb baloldali politikus állt elő a dugódíj bevezetésének ötletével
2022.06.30. 12:30
Csárdi Antal az online is közvetített sajtótájékoztatóján kiemelte:
A belvárosban élők a „tüdejükkel fizetik meg az autózók kényelmét”. Budapest az ott élők otthona, és nem szabad hagyni, hogy tereit egy az egyben elfoglalják az autók – mondta.
A dugódíj bevezetése sok éves tartozása mind a kormánynak, mind a fővárosnak a budapestiek felé – hangoztatta az ellenzéki politikus.
A dugódíj mint forgalomcsillapítási eszköz akkor fog működni, ha „megfizethető és világos alternatívát” kínálnak az autósoknak, és meglátása szerint ilyen az LMP által javasolt, 5000 forintos klímabérlet, amellyel minden közösségi közlekedési eszközt igénybe lehetne venni – tette hozzá Csárdi Antal.
Két héttel ezelőtt Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes is a dugódíj bevezetésének lehetőségéről beszélt. Az ATV műsorában megjegyezte, hogy ennek jelenleg törvényi akadálya van, mivel nem a baloldal kormányoz.
Ezzel együtt mi szeretnénk erről beszélni a ciklus végéig. Általában arról, hogy a nagy káros kibocsátású autók a fővárosban való közlekedése, az milyen hatással van, mit lehet tenni elleni. Az, hogy mekkora forgalomterhelés éri a fővárost, és ez ellen mit lehet tenni. Egyébként a főpolgármesteri programban is volt ilyen, a Momentum, általam képviselt Budapest 2.0 programjában úgy hívtuk, hogy használatarányos útdíjat kell bevezetni.”
– fejtegette Kerpel-Fronius Gábor.
Továbbá Csárdi Antal párttársa, Kanász-Nagy Máté is azt nyilatkozta Bohár Dániel riporternek, a Megafon munkatársának, hogy „minél hamarabb be kell vezetni a dugódíjat Budapesten”.