Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Brutális halálosztókkal gyarapszik Magyarország

Nagy Gábor

2019.07.05. 15:25

A haza minden előtt. 1. rész.

Rég nem látott koncepciózus fejlesztés zajlik a Magyar Honvédségnél (MH). Fedőneve: Zrínyi 2026. Idén például 513 milliárdot, 2020-ban pedig húsz százalékkal többet, 616 milliárd forintot költ a kormány a honvédségre.

A honvédelmi és haderőfejlesztési program a honvédség szinte mindegyik haderőnemében komoly eszközbeszerzést ígér. Az elmúlt két évben már bejelentettek jelentős katonai beszerzéseket, de messze még a vége, hiszen többek között terítéken van a légtérvédelmünk felturbózása, a szállítógép-arzenálunk, illetve a gyalogsági harci járműveink lecserélése is.

A Zrínyi 2026 egy szemléletváltás is. A szocialista-balliberális kormányzatoktól eltérően, melyek a honvédség leépítésében, privatizációjában találták meg mindennapi örömüket, a nemzeti kormányok mindent megtesznek azért,

hogy még véletlenül se kerüljön veszélybe Magyarország szuverenitása, szabadsága, identitása.

Egyáltalán nem titkolt célja honvédelmi és haderőfejlesztési programnak, hogy hazánk 2026-ra a régió egyik legmeghatározóbb, legütőképesebb katonai erejévé váljon. Szárazföldön és a levegőben egyaránt.

H145M

Idén októberben érkeznek az első újonnan beszerzésre kerülő helikopterek, az Airbus Helicopters H145M-ek. (A típus BK117/EC145, Amerikában UH-145/UH-72 Lakota néven is ismert.) A beszerzésről, miszerint húsz darab H145M könnyű, többfeladatú katonai helikopterrel gyarapszik az MH, egy évvel korábban döntöttek. 2019-ben a kutató-mentő (SAR), majd a könnyű általános célú (LUH), végül pedig a többcélú (MP) változatok jönnek Magyarországra.

A „kisebbik” halálosztónak egy kevésbé ismert magyar vonatkozása is van. Például az, hogy Svédország mellett a bakonyi lőtéren is tesztelték a helikopter HForce névre keresztelt fegyverrendszerét. A HForce lényege, hogy egységes, modulrendszerű architektúrával fegyverzeti opciót kínáljanak kereskedelmi célú helikopterportfóliójuk számára. Az Airbus rendszerének lelke a Rockwell Collins Deutschland fedélzeti számítógép, a Thales Scorpion sisakcélzó, illetve a Wescam szenzortorony. Az európai gyártó által kínált opciókban szerepelnek géppuska- (12,7 mm) és gépágyúkonténerek (20 mm), infracsapdák, nem irányított rakétablokkok, valamint irányított fegyverek is, úgymint a lézerirányítású 68/70 milliméteres kisrakéták, páncéltörő rakéták (Rafael Spike) és a levegő-levegő rakéták.

H225M

2023-tól a Honvédelmi Minisztérium (HM) közepes méretű, többfeladatú szállítóhelikopterekkel gazdagodik. A tavaly decemberben aláírt szerződés értelmében 16 darab H225M típusú helikopter fog a honvédséghez kerülni. Az európai tervezésű szállítóhelikopter-családot, melynek része a H225M, több néven (EC725, Puma, Super Puma, Cougar, Caracal) is ismerhetjük, mivel több országban is gyártották már.

Ahogy a H145M-ek, úgy a H225M-ek is megkapják a HForce fegyverrendszert. Ez a H225M esetében Thales FZ275-ös félaktív lézerirányítású kisrakétákra, nagy hatótávolságú irányított páncéltörő rakétákra (izraeli Spike-ok, amerikai Hellfire-ök), 70 milliméteres nem irányított rakétákra, illetve FN géppuska- és Nexter gépágyúkonténerekre vonatkozik.

Az új, közepes méretű forgószárnyasokat két különböző, harcászati (TTH) és különleges műveleti (SOF) konfigurációban szállítja le majd az Airbus Helicopters Magyarországnak.

Az évek folyamán a H225M teljesítménye egyre csak nőtt. A 2005 utáni példányok már 11 tonna maximális felszállótömeggel bírnak, a két pilótán kívül maximálisan 29 főt szállíthatnak. Persze, ez utóbbi nagyban függ attól, milyen konfigurációjú (egészségügyi, légi deszantos, különleges műveleti) gépről van szó. A mostani H225M-eseket ötlapátos forgószárnyakkal, Turbomeca Makila 2A1-es hajtóművekkel szerelik fel. A szállítógépek utazósebessége 285 km/h, maximális sebességük 324 km/h. Dinamikus csúcsmagasságuk elérheti a hatezer métert, a statikus csúcsmagassága pedig háromezer méteren van. A H225M hatótávja elérheti az 1300 kilométert.

A H145M-ek és a H225M-ek folyamatosan (üzemidő, repült órák számának függvényében) fogják majd átvenni a feladatot a MI-8-as, MI-17-es és a MI-24-es gépektől.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére