Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A hidegháború óta nem volt olyan kiélezett a helyzet a NATO és Oroszország között, mint most

888.hu

2017.04.22. 17:58

Az amerikai és az orosz katonai gépek egyre közelebb repülnek egymás légteréhez, és egyre többször. Miután az utóbbi négy napban folyamatosan feltûntek az orosz légierõ gépei Alaszka közelében, a NATO nyilvánosságra hozta a 2016-ban történt incidensek számát.

A hidegháború vége óta még soha ennyi NATO harci gép nem figyelte a katonai szövetség légterének határát, mint 2016-ban.

Csak az európai légteret megközelítő orosz gépek miatt összesen 780 alkalommal indultak bevetésre a szövetség harci gépei 2016-ban. Ez a szám egy évvel korábban még csak 410 volt.

Egyetlen olyan esetről sem tudunk a nyilvánosan elérhető adatok alapján, amikor az orosz gépek megszegték volna a nemzetközi légügyi szabályokat, és behatoltak volna egy szuverén ország légterébe. Ehelyett az orosz gépek főleg nemzetközi légtérben tartózkodtak, megközelítve az egyes NATO-tagállamok légterét.

Az ehhez hasonló berepülések alkalmával a szokásos eljárás az, hogy a legközelebbi ország harci gépei felszállnak, hogy azonosíthassák és a külföldi repülőgépet és eldöntsék, hogy fenyegetést jelent-e. Ilyenkor az is gyakran előfordul, hogy a másik gép mellett repülve azt kikísérik a légtérből.

Az orosz gépek mellett időnként a kereskedelmi járatok is problémákat okoznak. 2016-ban 90 olyan eset fordult elő – az említett 780-on felül –, amikor polgári és kereskedelmi járatok elvesztették a rádiókapcsolatot az irányítótoronnyal és emiatt nem tudták azonosítani magukat.

Érdekesség, hogy míg összességében növekedett az orosz "berepülések" száma, addig Kelet-Európában valamelyest csökkent. 2016-ban 110 ilyen eset volt, míg 2015-ben 160 – adta hírül a litván védelmi minisztérium.

A csökkenéstől függetlenül ez még mindig kétszer annyi, mint az ukrajnai konfliktus kirobbanása előtt.

A számok nyilvánosságra hozása mellett döntött a NATO, miután az Észak-Amerikai Légvédelmi Parancsnokság (Norad) már négy egymást követő napon is orosz berepüléseket észlelt, illetve orosz gépeket tartóztatott fel.

Hétfőn, kedden és szerdán két Tu-95-ös repült közel az alaszkai légtérhez, csütörtökön pedig egy IL-38-as.

Mindig a 200 mérföldes alaszkai légi felderítési zónán belül maradnak a gépek, eddig még nem sértették meg Alaszka szuverén légterét, amely egyébként a partoktól 12 mérföldre kezdődik"

– mondta Lauren Hill főhadnagy, a Norad szóvivője az Independentnek.

A fokozott orosz aktivitás oka minden bizonnyal az ukrajnai és szíriai konfliktus.

Hasonló, az orosz légteret megközelítő berepüléseket a NATO gépei is rendszeresen végrehajtanak.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére