Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Az Uber után a hiénákkal számolna le az NFM

Horváth József György

2016.07.18. 15:38

Centralizálják a taxisok ellenõrzését.

Az adózni nem akaró Uber megszűnése után sem lélegezhetnek fel taxisok. Legalábbis azok, akik illegálisan, a taxisoknak kijelölt előírások be nem tartásával űzik a személyszállítási ipart.

Az Uber magyarországi kivonulásával nem szűnik meg a taxisok ellenőrzése, centralizálják, egységes rendszerbe foglalják a személy- és teherszállítás szakmai ellenőrzéseit."

- mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalást követő sajtótájékoztatón Budapesten.

Fónagy János kiemelte, hogy az elmúlt fél-egy év ellenőrzési tapasztalatai azt mutatják, hogy össze kell hangolni, és egységesíteni kell az ellenőrzést végző intézmények (Belügyminisztérium, Nemzeti Adó- és Vámhivatal, közlekedési hatóság, NFM) munkáját. Ez szolgálja az utasok védelmét, az egységes ellenőrzési normák kialakítását, és lehetőséget ad az illegálisan működő taxisok kiszűrésére is.

A hiénákról: Ugye mindenkinek ismerősek azok a cégjelzés nélküli, sokszor sárga festék nélkül furikázó taxisok, akik általában még taxiórával sem rendelkeznek, mégis rengeteg pénzt elkérnek? Na ők azok, akik miatt a többi, legálisan dolgozó taxis megítélése is rosszabb a kelleténél. Az ember néha belefut olyan hibákba, hogy a nagy sietségben csak beszáll egy sárga kocsiba, de arra nincs ideje a kapkodásban, hogy megnézze melyik társaság kocsijába ül. Azonban érdemes odafigyelni, mivel így kiszűrhetjük a hiénákat. Bizonyosodjunk meg róla, hogy oldaljelzéssel és a gépjármű tetején megkülönbözető, a társaság nevét megjelölő, világító táblával ellátott taxiba szálljunk. Ha ezek hiányában ülünk be egy taxiba, esélyes, hogy hiénába botlunk, aki hasraütés-szerűen fog dönteni a tarifáról, és jóval többet fog elkérni az utastól, mint egy legálisan működő taxis. A körülményeket tekintve azért is veszélyesebb hiénával utazni, mert sokszor nem rendelkeznek a személyszállításhoz szükséges papírokkal, mi több, ha sokalljuk a díjat kényelmetlen helyzetbe is kerülhetünk, ugyanis bevett szokásuk a fenyegetőzés és más elvtelen módszerek.

Az államtitkár szerint az Uber a magyar piac elhagyásával elismerte, hogy diszpécserszolgáltatással egybekötött taxis szolgáltatást nyújtott. Fónagy János felidézte: másfél-két hónappal ezelőtt a NAV, a BM, az NFM és a közlekedési hatóság közösen tárgyalt az Uber amszterdami képviselőivel. A megbeszélésen azt javasolták a cégnek, hogy kérjen diszpécser engedélyt. Ehhez minden segítséget felajánlottak a magyar szervek. Az Uber azonban ezt nem tette meg, ugyanis a diszpécserengedély kikérésével adóznia kellett volna.

Magyarországon sem a cég leányvállalata, sem az amszterdami központ nem fizetett adót."

- tette hozzá a parlamenti államtitkár. Arra azonban rámutatott, hogy az uberes sofőrök egy része magánvállalkozóként fizetett adót.

Az Uber kezdetben 80 000, majd 120 000, végül 160 000 havi fuvarszámról számolt be, míg a fővárosi taxis cégek havonta mintegy egymillió fuvart bonyolítanak le. Emellett a budapesti taxis vállalatok jelentős része már rendelkezik az Uberhez hasonló telefonos applikációval.

Metál Zoltán (menő ez a név), az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta, hogy a tárgyaláson azok a taxis szervezetek vettek részt, akik évek óta stratégiai partnerei az NFM-nek. Példaként említette a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségét (FuVOSZ), a kamarákat és a nagyobb fővárosi taxis társaságok vezetőit.

Az Uber június 24-én szüntette be tevékenységét Magyarországon, miután életbe lépett a működésüket szerintük ellehetetlenítő jogszabály. Az alkalmazás július 25-től már nem lesz elérhető a felhasználók számára.

(MTI)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére