Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Miért mutogat a fickó?

Pozsonyi Ádám

2020.07.05. 14:00

A népi megfigyelések meg az örökzöld tanulságok és bölcsességek annyira közhelyesek, hogy hajlamosak vagyunk oda se figyelni és legyinteni: „Jó, jó, apáink bölcsessége, akik még a számítógépet se ismerték.”

Vagy „Ezt már ezerszer hallottam, unom, nincs benne semmi új”.

Holott mekkora ostobaság és szűklátókörűség azt gondolni, hogy az új önmagában jó – ez a mai művészeti kritika, mely szerint a formabontás önmagában érték –, és mekkora butaság azt gondolni, hogy azért, mert valamit már hallottunk, az nem igaz.

A hó hideg. Ugyan már, ezt már ezerszer hallottam, mondj újat. A hó forró. Apám, ez mekkora forradalmi és új gondolat!

Az más kérdés, hogy nem igaz. De az előbbi ostoba látásmód eredménye, hogy mai tárlatokon és árveréseken 100-150 éves klasszikus festők magas színvonalú munkái harmad-negyed áron kelnek el, mint egy kortárs kis zseni műve, ami annyiból áll, hogy egy buszjegyre odafirkantotta filctollal azt a szót, hogy kaki.

Na, szóval régi bölcsesség az a történet, melyben a farkas először csak az egyik lábát tette be az ajtón, aztán a másodikat, majd a harmadikat, és a végén felfalta a naiv malacot. Már ha engedte magát. Mert a történetnek több változatát ismerem.

A kulturális-ideológiai bomlasztás is először ártatlan dolgokkal kezdődött, meg az európai kultúra felszámolása, akarom mondani a rasszizmus elleni harc is, aztán most itt tartunk.

Rassismus in der Kultur – „Die klassische Musik unterteilt nach Rasse und Klasse”

Schwarze Musikerinnen und Musiker seien im Konzertsaal immer noch keine Selbstverständlichkeit, sagte der US-amerikanische Dirigent Brandon Keith Brown im Dlf: „Wir werden immer als etwas Unerwartetes bestaunt, wenn wir die Bühne eines klassischen Orchesters betreten. Wir gelten unbewusst als minderwertig – einfach, weil wir schwarz sind.”


A klasszikus zene rasszista, állapította meg Brandon Keith Brown fekete karmester, mert alig van ez a zene feketékkel képviselve. A tények ugye a haladókat nem érdeklik. Ez is régi bölcsesség, de épp ezért igaz. Ugye ha azt mondja az ember, hogy abban a korban, amikor az európai zenetörténet nagy alkotásokat hozott létre (Joseph Haydn, Mozart, Franz Schubert, Brahms, Pjotr Iljics Csajkovszkij), a fekete társadalmakban a sátor előtti pocsolyában ültek, és a lábujjaikat piszkálták – lásd, Rejtő Jenő, Vesztegzár a Grand Hotelben, lehet, P. Howardot is tiltani kéne –, az gyűlölködés.

De jó. Akkor a jazz vagy gengszter rap is rasszista, rasszizmus a fehérekkel szemben?

Mert ott meg kizárólag feketék vannak.

Ja, nem. Rasszista csak fehér lehet. Bár én úgy gondolom, egy műalkotásnak nincs színe, csak minősége.

De miért mutogat ez a fickó?

Elsősorban ezen járt az agyam, amikor pár gengszterrap-klipet végigböngésztem.

Miért mutogat? És ki kényszeríti arra, hogy a gatyáját letolja, és mutogasson a kamerába? Előtte az egész nap. Már van számítógép és szintetizátor. Beethovennek még nem volt. Neki pöttyöket kellett irkálnia a kottába. Piszkosul fárasztó. Miért nem a szimfóniát írja? Miért arról énekel – akarom mondani, hadovál –, hogy fogja a pénzt, leüti a rendőrt, megszerzi a nőt, leüti a rendőrt, fogja az autót, fogja a drogot, leüti a rendőrt?

Vagy esetleg úgy tetszik gondolni, hogy az egyenlőség nevében majd mi megírjuk helyettük, de lehetőleg szóljon arról, hogy a fehér ember rossz? „Fekete Párducok szimfónia”. Első tétel: I hate all whites.

(Én ebből a korszakból, melyben egy visszaeső bűnözőt aranykoporsóban temetnek, férfielnyomás ellen harcoló feministák tök ismeretlen fekete lábakat csókolgatnak, amelyben szobrokat döntögetnek le, simán kinézem.)

Nem, nem. Sajnos ezt nem vállaljuk.

Tessék létrehozni. Hajrá.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére