Lehetetlen mindenkinek megfelelni, de próbáljuk meg eldönteni végre, hogy mit akarunk
2022.07.27. 16:10
Tényleg mindenki megőrült?
Július elején derült ki, hogy megkapta a szövetségi engedélyt és máris megkezdte a cseppfolyós gáz (LNG) német terminál építését az Uniper. A düsseldorfi székhelyű energiacégnél úgy számolnak, hogy a jövőben évente akár 7,5 milliárd köbméter földgázt is át lehet transzformálni a terminálon, és ezzel az aktuális németországi gázigény mintegy 8,5 százalékát le tudnák fedni.
Az Uniper azonban közép-, és hosszú távon úgy tervezi, hogy ezt a rendszert hidrogénre építi majd át, és így a részévé válik a régió nagyszabású, komplex zöldenergiás átalakulásának, a Green Wilhelmshaven projektnek.
Úgy kellett már ez a hír, mint egy falat kenyér, ugyanis köztudott tény, hogy Németországban egyetlen LNG fogadásra alkalmas terminál sincs, jelenleg belgiumi, franciaországi és hollandiai terminálokon keresztül kell a cuccot szállítani. Összességében
Mi kell az LNG szállításához?
Óceánjáró hajó.
Mit csinál az óceánjáró hajó?
Szennyezi a környezet, mint a picsa!
Még áprilisban, amikor felmerült az LNG behozatalának ötlete, hogy kiiktassák az orosz gázt megírtam, hogy Greta Thunberg ügyeletes svéd klímarettegő épp nem ér rá felszólítani és hisztizni.
Mondjuk a szénerőmű reneszánsza sem érte el az ingerküszöbét.

Túl nagy volt a csend. Ez nagyjából mostanáig tartott.
Most már ott tartunk, hogy a nagyszerű környezetvédő NGO, a Greenpeace felszólít, hisztizik és kritizál. Persze, hogy a németekre lettek nagyon dühösek. A lényeg:
Egy, a Greenpeace által megrendelt és az EnergyComment cég által elkészített tanulmány szerint Németország 12 LNG-terminál létrehozásával kívánja bővíteni az infrastruktúráját, de a Greenpeace szerint a beruházások „hosszú távú függőséget teremtenek az éghajlatkárosító gázra”.
A Greenpeace azt is megjegyzi, hogy az LNG-infrastruktúra bővítése azt jelentheti, hogy Németország nem fogja elérni szén-dioxid-kibocsátási céljait, és hogy a bővítés több évig is eltarthat. Azt állítják, hogy ez nem a megfelelő megközelítés az idén télen fenyegető gázhiány kezelésére.
Az LNG a gáz cseppfolyósításához szükséges óriási energiaszükséglet és a metánkibocsátás miatt károsabb az éghajlatra, mint a vezetéken érkező gáz. Az orosz gáz LNG-importtal való helyettesítése ezért csak átmeneti vészmegoldás lehet.”
– közölte német nyelvű honlapján a Greenpeace.
Azzal a lehetőséggel kapcsolatban, hogy Oroszország elzárja a Németországba irányuló gázáramlást, a szervezet kijelentette:
A következő két tél gondot okozhat nekünk. Most az energia gyors megtakarítására van szükség. A német kormánynak határozott intézkedéseket kell hoznia annak érdekében, hogy a magánháztartásokat és az ipart minden ágazatban rávegye a kevesebb gázfogyasztásra.”
A Greenpeace megvalósíthatatlannak minősítette a szövetségi kormány azon terveit, hogy a terminálokat zöld hidrogén behozatalára alakítsák át. Szerintük ugyanis a terminálok átépítésének terveivel „feltérképezetlen műszaki területre” lépnek. Szerintük a jelenlegi bővítési terveket ezért ebben a „túlméretezett formában” le kellene állítani. Az LNG-infrastruktúra bővítése helyett szerintük „következetesen takarékoskodni kell a gázzal, ösztönözni kell a hőszivattyúk telepítését és az épületek szigetelését, valamint új ipari telephelypolitikára kell helyezni a hangsúlyt”.
A német Greenpeace egyébként már nyavalygott egy sort az atomerőművek és a szénerőművek miatt is.
Két kérdés merül fel óhatatlanul:
- Mi a büdös francot akarok?
- Ha megvan a válasz az első kérdésre, lehetne-e esetleg úgy csinálni, hogy közben nem nullázzátok le Európát?
